Afla cum arata inceputurile unui business in turism montan in Romania anilor 2000
Interviu: ILIE Preda, Fondator Adeona Group
Ilie, cum ai început să duci copii la munte și mai ales cum arătau primele tabere în anii 2000?
”Optul răsturnat sau jocul cifrei UNU cu muntele…
Munții se urcă adăugând un pas înaintea ultimului.
Munții se urcă abandonând certitudini și urmând cărări neumblate.
Diferența între rezonabil și excepțional e atitudinea și determinarea.
Mâine îi adăugăm un UNU lui azi.
Peleaga. Iarna anului 1998. Coboram vârful cu mintea rătăcind peste crestele dantelate alb.
O cabană în Retezat, un gând ce stârnește zâmbete.
Tatra? Prea departe pentru niște studenți ai anilor 90…
1998+UNU=Tatra. Gerlakovsky, primul vârf ce ignoră Moldoveanu. Cabane cochete. Organizare impecabilă. Mii de turiști. Marcaje unitare. Vreau să fac asta acasă!
1999+UNU=Parâng, vara anului 2000.
8 turiști. 6 copii, o mămică și o profă! Miile de drumeți ce străbăteau cărările din Tatra erau în realitate 8.
Dezamăgit și strângând din dinți am continuat să adaug un pas înaintea ultimului.
Am învățat rapid că o idee bună valorează foarte puțin peste ZERO.
Am mai învățat că drumul pe care am apucat nu-mi conferă niciun statut( nu știam că mă numesc antreprenor!), că majoritatea oamenilor cred că sunt un pierde-vară, fără carte de muncă, ce-și imaginează că viața( pare un termen generic) e un lung ȘIR de excursii pe munte.
Am învățat umilința. Să privesc vârful bocancilor, să ascult nesfârșitele sfaturi din trecut, să zâmbesc ironiilor, să calculez sume mici cu virgulă și două zecimale, să mă prefac că sunt prost.
Am învățat că nu e nevoie să cer, că oamenii de care am cu adevărat nevoie m-au observat deja, că modestia e singura cale spre vârf. Restul sunt saci plini cu material pentru înălțat zmeul.
Lista poate continua, dar mă opresc aici…
Am avut inspirația să înțeleg repede că optul răsturnat tinde spre infinit(∞) iar UNU fără o vecinătate(Ɛ) formată din oameni cu adevărat valoroși e complet inutil.
Așa a început povestea Adeona…”
#AdeonaCamps #AdeonaWanderlust #AdeonaGroup #urcamimpreuna #povesteamergemaideparte