fbpx

Ce am obtinut in 19 ani de tabere pentru copii?

Ce am obtinut in 19 ani de tabere?

Ce am obtinut in 19 ani de tabere pentru copii?

Daca spunem tabere pentru copii ne gandim superficial la activitati de duzina, la autocare cu copii si multa galagie, la poante de tabara si parinti care pregatesc bagajul pentru plecare. Ce am obtinut insa din toate acestea… e mult mai abisal decat tindem sa credem. E unul din ingredientele care ii lipseste Romaniei pentru a creste frumos si constant.

 

Esti pregatit sa afli ce a obtinut Adeona Camps in 19 ani de activitate in organizarea de programe de tabere si excursii la munte pentru copii?

 

Incredere!

Am primit incredere pentru serviciile oferite, incredere pentru siguranta activitatilor desfasurate, incredere pentru parteneriatele pe care le desfasuram si incredere ca impreuna putem reprezenta o parte din schimbarea pe care toti ne-o dorim intr-o Romanie mai frumoasa, mai sanatoasa, mai normala.

 

In discutiile alaturi de colegi, sesizam adesea ca increderea este cel mai de pret lucru obtinut de la partenerii nostri, profesorii colaboratori, in toti cei 19 ani de activitate. Lor li se adauga increderea parintilor, care este filtrata insa prin garantia pentru serviciile noastre oferita insa de catre cadrele didactice.

 

Adesea, pentru ca nu avem incredere unii in altii, putem sa irosim potentialul si sansele de a evolua, de a face mai bine si de a ne inchega in comunitati. Daca Adeona Camps nu ar fi primit increderea cadrelor didactice, povestea inceputa cu 12 elevi in anul 2000 nu ar fi ajuns la 13000 de oaspeti in anul 2020.

 

Votul de incredere oferit pentru tot ceea ce reprezinta Adeona Camps si Adeona Group ca imagine pe piata de turism din Romania ne responsabilizeaza teribil in alegerea colaboratorilor care sa reprezinte interfata si imaginea publica a unor valori promovate in cadrul programelor noastre.

 

Totodata, ne responsabilizeaza teribil in a inova si a gasi solutii eficiente pentru a tine pasul tuturor schimbarilor de generatii, de nevoi si de dorinte ale oaspetilor nostri.

 

Poate ca texte despre incredere, inspre imaginea unui brand si consolidarea acestuia intr-un domeniu de nisa sunt subiecte despre care citim adesea, iar accesul la informatie si teorie devine facil printr-o simpla cautare pe internet. Practica insa e cea care face diferenta.

 

Ce inseamna increderea oferita de oaspetii nostri? Concret:

 

In primavara 2011 Adeona opera in doua tabere si planuia extinderea activitatii in trei munti din tara. Adica sa mai crestem cu o tabara. Aveam pe atunci Cabana Lolaia, din Muntii Retezat si o tabara de dimensiuni mai reduse in Statiunea Parangul Mic. Voiam sa crestem si ne gandeam la un peisaj montan cu totul diferit: Muntii Apuseni. Am inceput cautarile pentru a gasi cel mai potrivit loc pentru a primi oaspetii la munte. Si am crezut ca l-am gaist! Am batut palma si am inceput promovarea si inscrierea in noua tabara. In februarie 2019 aveam peste 80% din locuri ocupate pentru Tabara Adeona din Muntii Apuseni. In martie acelasi an ne-am dat seama ca perspectivele de colaborare si gradul de satisfactie al participantilor ar putea fi lezat de atitudinea proprietarului pensiunii unde ne visam noi ca am fi primit oaspetii. A fost un moment tensionat si s-a gandit la rece. Nu era timp de pierdut.

 

Ce ne dorim? Unde vrem sa ajungem? Ce vor oaspetii nostri si ce asteptari au de la noi?

 

La finalul lunii martie, acelasi an, incepeam santierul pentru constructia primului complex turistic detinut de Adeona. La Salciua, pe Valea Ariesului. Luna martie 2011. In 15 iunie 2011 aveam sa primim in tabara 60 de elevi, alaturi de profesorii lor. Si locurile erau ocupate pentru intreaga vara. In aprilie 2011 am pus mana pe telefon si am sunat profesorii inscrisi in tabara din Apuseni. Pe fiecare in parte, numar cu numar. Unii dintre ei rezervasera 60 de locuri si erau pentru prima data alaturi de Adeona. Veneau din Pascani, Arad sau Timisoara. Clujul e aproape, iar in orasul de pe Somesul Mic aveam o imagine destul de buna printre profesorii care organizau tabere. Dar cei care urmau sa vina pentru prima data la noi… ce s-au gandit atunci cand dupa inscriere, dupa achitarea avansului, primesc un telefon care explica situatia, care le garanteaza calitatea serviciilor si experienta de tabara, insa cu o mica mentiune – totul se desfasoara intr-un alt munte. Tot in Apuseni, insa intr-un complex construit de la 0, acolo unde lucrarile tocmai au inceput… cu doua saptamani inainte.

 

Rezultatul a fost fenomenal!

 

Nu credem ca decizia colaboratorilor nostri de a veni in tabara se datoreaza doar tehnicilor de negociere sau competentelor de comunicare pe care colegii nostri le detin. Printre altele, se datoreaza sentimentului de incredere pe care Adeona il ofera mai departe celor care aleg sa aiba contact cu activitatile noastre.

 

Acesta e doar unul dintre momentele din practica dezvaluite pentru voi. Au urmat apoi si alte locatii pentru care nu aveam poze, nu aveam fundatia construita si totusi aveam gradul de ocupare al locurilor in proportie de 80%.  Despre ce e vorba aici? Doar despre preturi bune, doar despre oameni, doar despre programul diversificat? Toate acestea construiesc increderea in brand…

 

Din pacate statisticile nu arata prea bine pentru Romania, in ceea ce priveste increderea in noi, in viitor sau in institutii. La nivel european ocupam pozitia codasa pentru acest indicator care, de altfel, defineste atat potentialul de dezvoltare al unei tari, dar si posibilitatea de crestere a unei organizatii.

 

In primavara anului 2019 povestea din 2011 se repeta, insa intr-o forma putin diferita.

 

In toamna anului 2018 Adeona decide sa puna umarul la promovarea unui brand de tara: Bucovina. Lansam, astfel, o noua investitie in colaborare cu parteneri locali si deschidem o a doua tabara in acea regiune. In acelasi timp, pe siteul www.adeona.ro apare o noua tabara dezvoltata sub semnatura Adeona Camps: Tabara Hasmas, in Secuime. O poveste asemanatoare… locul avea sa intre intr-un amplu proces de creare a identitatii de tabara, in acord cu viziunea Adeona Camps. Nu aveam nici macar poze, dar locurile erau ocupate si copii abia asteptau vacanta.

 

Faptul ca am primit incredere nu ne determina sa actionam la limita si sa luam decizii pe muchie de c̶u̶t̶i̶t̶  munte. Doar ne responsabilizeaza pentru a face pasi inspre mai bine, mai frumos, mai diferit.

 

Vara 2020 e in pregatire pentru noi. Tintim sa plasam experientele traite in tabere si excursii in acest an peste nivelul amintirilor din anii trecuti. Aceste rezultate ne-au determinat sa investim in infrastructura de cazare si sa lansam santiere aparent interminabile in toate cabanele detinute de noi, sa incepem formarea noii generatii de monitori si sa solidificam relatia cu partenerii nostri. Abia asteptam sa va bucurati de rezultate si sa va lasati incantati de tot ce-i nou si mai bun in acest an!

 

Daca nu am fi primit increderea voastra, probabil ca Adeona Camps ar fi ramas la stadiul unui start-up si la nivelul unei firme cu multe likeuri pe Facebook si cu mult mai putini turisti la munte. Probabil asta ne-a facut sa vedem putin mai departe decat altii. Poate asta ne ofera si titulatura de a fi altfel intr-o Romanie care bate adesea pasul pe loc. Oare cum ar fi daca am numi anul 20-20 anul increderii? Ai o sumedenie de exemple ca #sepoate!

 

Pana sa ne vedem la munte, va multumim in avans pentru increderea acordata activitatilor noastre!

 

Hai sa #urcamimpreuna!

 

P.S.

In timpul liber o citim pe Andreea Rosca si cand nu suntem la munte, participam uneori la prezentari sustinute de Prof. Univ. Dr. Daniel David. Articolul de mai jos ne-a inspirat si va recomandam sa-l lecturati, pentru a intelege mecanismele care stau la baza evolutiei unei societati si, mai ales, rolul ocupat de incredere in contextul actual de dezvoltare. Articol, aici.

 

Lasa un comentariu